Prezi Next doesn't start in a Citrix environment

environment

At work we work with citrix. And my it department claims that prezi next never will work in a Citrix environment.
Can someone give me arguments and advise for them?

Hello, @C_Schellings. Please know that Prezi indeed does not work with cloud-based environment.

so i can’t work with prezi at work ;(. Is the only solution to take a laptop and work outside the compagny network?

Yes, I am afraid a physical machine is necessary.

En français:

Bonjour à tous,

Tout d’abord, je dois préciser mon environnement informatique :

Je suis sur un bureau informatique virtuel que j’accède grâce à la solution de virtualisation Citrix.

Lorsque j’essaye d’éditer ou présenter mes présentations avec Prezi Next Online, cette dernière tente de s’ouvrir mais après quelques secondes, ce message apparait :
image

J’ai vérifié les conditions requises :

• Je dispose de 3 navigateurs : IE11, Chrome et Firefox 32 Bits. Donc j’utilise Chrome (qui est à jour). J’ai regardé sur différents topics et essayé de regarder au niveau de l’accélération matérielle en le désactivant/activant mais rien n’y fait.

• Au niveau OS, je tourne sur Windows Server 2008 R2 Entreprise
    Processeur : Intel Xeon CPU E52640 v5 @ 2.40GHz
    Mémoire vive : 16 Go

Je tiens à préciser que lorsque je passe autre part que sur Citrix avec les mêmes conditions matérielles. Ça fonctionne très bien sur Chrome, même sur Mozilla Firefox.

En espérant que vous pouvoir m’aider,

Sandrine

In English :

First of all, I have to explain my IT environment :

I’m on a virtual desktop by using the virtualization solution : Citrix

When i try to edit or open my presentations with Prezi Next Online, the latter try to open but after few seconds it display the image above.

I have checked the systems requierements.

• I Have 3 browsers : IE11, Chrome and Mozilla Firefox 32 Bits so I use Chrome (who’s up to date). By checking some topics on this forums. I already tried to enabled/disabled the hardware acceleration on Chrome but it’s the same.

• OS requirements :
    CPU : Intel Xeon CPU E52640 v5 @ 2.40GHz
    RAM : 16 Go

I have to make it clear that when I open/edit presentations elsewhere on Citrix with the same systems requierements it works well. Even on Mozilla Firefox.

Hope you could help me,

Sandrine

Hello, @Sandrine_Bergeon.
Currently Prezi is not compatible with Citrix or any server solution that uses Microsoft Terminal Services software to deliver Windows applications to PCs. I apologize for any inconvenience.
We could suggest upgrading to Plus (you can cancel the 7-day free trial any moment and you do not have to pay if you are not satisfied with the product), that will enable you to try and use the desktop application that might work correctly in your environment.

Hello Lana, thank you for the answer. I’ll tell about your solution to my IT support.

I got my answer so you can close this ticket.

Regards,

Sandrine

I am glad we could provide you with an answer!

Please feel free to reach out whenever you have any other questions.