Unable to convert Classic presentations (edit greyed out)

Hi, I can’t edit my existing Prezi Classic and I need to do it for a presentation tomorrow. Can you advise? It shows the edit button a greyed out.

Here is the link BDBF 'I Was There' by nicola Benge

I only need to edit slide 5!

Hi @nicola_Benge, I’ve merged your question to the relevant topic.
I think the issue was because you’ve had an expired Classic license. I have updated your account, could you please try again?

Hooray it works!

1 Like

Hello, same problem here. Would / could you reset my account to a basic one? Thank you in advance. Grt Matthijs Bakker

Hello @Matthijs_Bakker, you should be able to convert your presentations now :slight_smile:

Necesito ayuda, se han borrado el 60% de mis proyectos de prezi de escritorio (clasic) y cuando ingreso a mi cuenta online: Estan ahi! pero no puedo editarlos, ni descargarlos, ni compartirlos, porque no tengo la licencia online.
Como puedo hacer para que se sincronicen nuevamente!?

Hola @Karen_Friedrich, he adjuntado su comentario a la publicación correspondiente.

Con la desactivación de Flash, ya no es posible editar a través del editor Classic, por lo que creamos un nuevo editor mejorado, llamado Prezi Present, que le permite editar sus presentaciones. Le recomiendo que consulte este artículo sobre cómo hacerlo. Solo necesitará convertir las presentaciones que quiere editar, si solo desea presentarlas, no necesitará hacerlo y aún puede compartir los enlaces de visualización :slight_smile:

Le hemos dado acceso temporalmente una licencia Classic para que pueda convertir sus presentaciones, una vez que tenía el plan Pro Minus.

Por favor, tenga en cuenta que existen dos aplicaciones distintas, una para Prezi Classic y otra para Present, que puede bajar aquí, y por eso no puede ver todas sus presentaciones dentro de una de las aplicaciones.

Espero que esto le haya podido ayudar, y por favor, avísenos si tiene más alguna pregunta!

Can you also downgrade my account? Thanks so much!

Hello @Kay_Fisher, we have downgraded your account :slight_smile:

i am having the same problem, cannot click edit button. my classic license (EDU Pro) is canceled/expired. would you like to fix it? reseting or maybe renew it. i need to convert my prezi classic to next.

thx.

Hi @dipanagara, we downgraded your license now to the free Basic version.

Please let us know if you need any further assistance :slight_smile:

Thank you! I am now able to edit!

1 Like

I have the same problem. Some of my presentations can be edited but the one I need can not be edited. I only can play the presentation, nothing else. I use Safari, connected from my home and have no ad-blocker/security software.
Could you please help me too?

Hi @Bilge_Erson_Asar, I’ve merged your question into the relevant thread.
I’ve changed your license, so you should be able now to edit the Classic presentation and convert it to Present.

I hope that helps :slight_smile:

Hi, @Catarina

I seem to be having the same issue. Cannot copy or edit classic presentations. Can you advise?

IKD

Hi @Ian_Kivelin_Davis, we downgraded your license now to the free Basic version so you can edit your classic presentations.

Please let us know if you need any further assistance :slight_smile:

I have the same problem, I need to edit classic presentations. Can you advise?
Best regards
Cristina Espadinha

Hi @Cristina_Espadinha

You could not edit your Classic Prezi because your Classic license had expired.
I have now downgraded your license to a free one. Could you please try again?

Thank you. It solved the problem.

2 Likes